FAQ Veelgestelde vragen 2018-03-29T17:27:12+00:00

FAQ- Veelgestelde vragen

Wij kunnen ons voorstellen dat je meer wilt weten over het product dat je graag wilt kiezen. In onze FAQ (veelgestelde vragenlijst) kun je de meest voorkomende vragen vinden, die onze klanten aan ons hebben gesteld. Heb je zelf een vraag die niet in deze lijst voorkomt, dan kun je deze uiteraard aan ons stellen. Je kunt ons tijdens werkdagen bereiken via telefoonnummer(+ 31) 0172 230641, online met ons chatten of een mail sturen.

Herroepingsformulier 2018-05-08T11:31:32+00:00
  • AAN

    YouPri Overslag 2a - 2771 CE Boskoop (NL)

  • Herroepingsrecht

    1. Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 14 dagen zonder opgave van reden te retourneren.

    2. Indien de afnemer na afloop van de 14 dagen termijn de geleverde zaken niet aan YouPri heeft teruggezonden, is de koop een feit. De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 7 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij YouPri. De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid. Met inachtneming van hetgeen is bepaald in punt 1 van het herroepingsrecht, draagt YouPri er zorg voor dat binnen 30 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald. Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd.

    3. Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer.

    4. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, verzoeken wij je via een ondubbelzinnige verklaring per e-mail op de hoogte stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    5. Gevolgen van de herroeping. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen jouw terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

    BELANGRIJK! Het recht van herroeping vervalt Indien de consument producten (op maat gemaakt fotobehang, rolgordijnen, deurstickers, tafelstickers, tafelkleden) heeft besteld die naar eigen specificaties en maatvoeringen vervaardigd zijn, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn; volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, dan kan de consument geen beroep doen op zijn herroepingsrecht.

  • Op welk telefoonnummer kunnen wij jou - overdag en op werkdagen - eventueel bereiken?
  • Geef hieronder aan waarom je de zending retourneert.
Kan ik de sticker makkelijk verwijderen? 2018-03-29T17:26:24+00:00

Sticker verwijderen

Iedere sticker kun je in principe weer verwijderen. Het is afhankelijk van de ondergrond en hechtkracht hoe eenvoudig dit gaat en of er schade aan de ondergrond ontstaat. Hoe langer een sticker op de ondergrond geplakt zit, hoe lastiger dit vaak weer loskomt. Je kunt ook zogenaamde stickerverwijderaar gebruiken. Daarbij is het raadzaam eerst te bekijken of deze verwijderaar geschikt is voor de ondergrond.

Een andere tip is om schoonmaakazijn te gebruiken. Dit is een goedkoop en voor de gezondheid een beter product om te gebruiken.

Is de sticker geschikt als muursticker? 2018-03-29T16:56:54+00:00

Is de sticker ook geschikt als muursticker?

In principe kun je de sticker gebruiken als muursticker. Maar vooral bij nieuwbouw huizen, scholen of andere openbare ruimten wordt er vaak een speciale primer of vuilwerende coating op muren aangebracht. Onze ervaring is dat de sticker daardoor niet of onvoldoende kan hechten. Helaas zie je dit niet direct, maar pas als de sticker loslaat. Belangrijk is dus eerst vooraf goed te bepalen of je inderdaad een sticker op de onderlaag kunt plakken.

Op welke ondergrond kan ik de sticker plakken? 2018-03-29T16:53:47+00:00

Sticker opplakken

Een sticker kun je op verschillende, goed voorbehandelde (!) oppervlaktes plakken. Belangrijk is dat de ondergrond glad en voldoende vetvrij is gemaakt om een goede hechting te kunnen garanderen.

Op onbehandeld hout adviseren wij geen stickers te plakken. Door de structuur hecht de sticker niet of onvoldoende op de ondergrond.

Van welk materiaal is de sticker gemaakt? 2018-03-29T16:28:23+00:00

Van welk materiaal is de sticker gemaakt?

Het materiaal is zogenaamde ‘bubble free’ pvc. De naam zegt het al zonder bubbels plakken. Toch adviseren wij om vooraf goed de ondergrond vetvrij te maken. Deze sticker kun je zowel voor binnen als buiten gebruiken.

Veiligheidseis rolgordijnen 2018-03-20T10:29:38+00:00

Kindveiligheid rolgordijnen

Voor rolgordijnen met een ketting gelden strenge veiligheidseisen. Alledaagse voorwerpen kunnen voor (jonge) kinderen een potentieel gevaar vormen, zo ook de ketting van de rolgordijnen. Onze rolgordijnen voldoen daarom aan de veiligheidsvoorschriften volgens de EU-norm. De normen betreffen de maximale lengte van de bedieningskettingen.

Risico’s
Raambekleding met loshangende bedieningskettingen brengen bepaalde risico’s met zich mee voor (jonge) kinderen. Jonge kinderen kunnen verstrikt raken als gevolg van lussen in kettingen voor het bedienen van het product. Kopers en gebruikers moeten zich bewust zijn van de risico’s.

De volgende waarschuwingen dienen hiervoor in acht genomen te worden:

  • Jonge kinderen kunnen verstrikt raken in de lus van kettingen waarmee het product bediend wordt. Ook kunnen ze kettingen om hun keel wikkelen.
  • Houd kettingen buiten het bereik van (jonge) kinderen om verwurging en verstrengeling te voorkomen. De kettingen kunnen om de nek van het kind verstrengeld raken.
  • Plaats bedden, kinderbedjes en meubilair niet in de buurt van koorden van raambekleding.
  • Knoop kettingen niet aan elkaar vast. Let erop dat kettingen niet in elkaar draaien en een lus vormen.
Kan het fotobehang krimpen? 2018-03-19T15:43:07+00:00

Kan het fotobehang krimpen?

(Vlies)behang kan lichtjes krimpen door temperatuurverschillen. Heb je een donker (vlies)behang geplakt op een witte ondergrond, dan zullen de naden onmiddellijk opvallen.

Hoe los ik het op?

Er is geen echte oplossing voor dit probleem. Je moet het voorkomen. Vermijd in de eerste plaats grote temperatuurverschillen voor en na het behangen. Vermijd ook tocht – bijvoorbeeld door een open raam – tijdens het behangen. Een andere tip om openstaande naden te vermijden: plaats eerst een grondlaag in de kleur van het behang. In het geval dat het behang dan een klein beetje krimpt, zal je de naden niet opmerken.

Is de afdruk hetzelfde als wat op mijn scherm staat? 2018-03-19T15:11:40+00:00

Afdruk hetzelfde van scherm en print?

Nee, wij kunnen helaas niet exact hetzelfde afdrukken als wat jij op het scherm ziet. Dit heeft te maken met de instellingen van jouw beeldscherm. Die zijn per beeldscherm namelijk verschillend. Printkleuren zijn altijd verschillend t.o.v. het scherm.

Afterpay informatie 2018-03-14T14:28:02+00:00

Betalen via Afterpay hoe werkt dat?

Betalen doe je achteraf, nadat je de bestelling veilig ontvangen hebt. Dan weet je zeker of het product bevalt en betaal je alleen voor wat je wilt houden. Zo beschermen wij jou als consument, dat is wel zo prettig. Zodra de bestelling geleverd is, ontvang je een betaaloverzicht in je app of per e-mail. Deze kun je direct via de app/de betaalknop in de e-mail of binnen 14 dagen voldoen. Dat is zorgeloos online winkelen zonder verplicht account. 

Hoe werkt Afterpay?
  1. Je ontvangt je bestelling van YouPri
  2. Na ontvangst van je bestelling krijg je binnen enkele dagen een betaaloverzicht per e-mail. Download de AfterPay app voor de meest actuele status van je betaaloverzicht. Tip: voeg noreply-nl@afterpay.nl toe aan je contactpersonen. Dan weet je zeker dat je de betaaloverzichten altijd ontvangt.
  3. Na ontvangst van je betaaloverzicht heb je 14 dagen om te betalen.
Rolgordijn montage 2018-04-04T15:19:25+00:00
Milieuvriendelijk 2018-04-04T15:20:03+00:00

Milieuvriendelijk

Met de geurloze watergedragen HP Latex inkten printen wij zonder het milieu te belasten. Latex inkten voldoen aan de meest stringente eco standaarden, waaronder UL ECOLOGO, UL GREENGUARD GOLD Certfied Inks.

Daarnaast houden wij in ons totale productieproces rekening met het gebruik van onze materialen. Wij hergebruiken dozen, plastic en ander verpakkingsmateriaal zoveel mogelijk. Ons streven is om de gehele productielijn zo milieuvriendelijk mogelijk te laten verlopen.


Productie op maat | Inkten op waterbasis | Milieuvriendelijke substraten | Hergebruik van verpakkingsmaterialen | Effectieve verzending

Lampenkap aan binnenzijde bedrukt 2018-04-04T15:21:34+00:00

Lampenkap aan binnenzijde bedrukt

Wij kunnen de lampenkap ook aan de binnenzijde bedrukken. Dit geeft een heel eigen ‘touch’ aan de lampenkap. Je kunt in de bestelling onder de rubriek opmerkingen aangeven dat je de bedrukking aan de binnenzijde wilt.

Wat als ik verkeerde gegevens heb ingevoerd tijdens mijn bestelling? 2018-04-04T15:22:20+00:00

Verkeerde gegevens ingevoerd?

Neem dan direct contact met ons op en bel +31 (0)172 230641. Zoals gemeld worden alle producten op maat gemaakt. Mocht je een vergissing hebben gemaakt, dan kunnen we dit wellicht nog herstellen. Is de opdracht al uitgevoerd, dan kunnen wij helaas geen verantwoordelijkheid nemen voor de extra kosten die gemaakt moeten worden. Dit is voor rekening klant.

Kan ik ook achteraf betalen? 2018-04-04T15:24:20+00:00

Achteraf betalen?

Het is mogelijk om achteraf jouw betaling te doen via Afterpay. Natuurlijk onthoudt dit je niet van de betalingsverplichting, maar je hebt daardoor wel een extra ‘kopersbescherming’. Voor de betaling van jouw bestelling via Afterpay worden extra kosten van € 0.95 per transactie in rekening gebracht.

Kan ik mijn bestelde product retourneren? 2018-04-04T15:26:35+00:00

Bestelling retourneren?

Niet zonder meer. Je hebt iets besteld en dat wordt door ons op maat voor je gemaakt. De regels voor herroeping zijn in dit opzicht anders dan de regels van de consumentenverkoop. Lees hieronder:

Wanneer heb je geen bedenktijd?

Je hebt geen bedenktijd bij:

  • Producten die je speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar je eigen ontwerp. (bron: Consumentenbond)

Wij ‘trekken geen product uit het rek’. Ieder product dat wij in onze webshop hebben staan wordt met de hand gemaakt, volgens de specificaties die jij in het bestelmenu hebt aangegeven. De herroepingsregels zijn in dit geval daardoor niet van toepassing op de producten zoals: fotobehang, deurstickers, tafelstickers, rolgordijnen, tafelkleden etc.

Toch zijn wij altijd bereid, in uitzonderlijke gevallen, met je mee te denken. Wij staan voor ons product en hebben gemerkt dat onze kwaliteit/levertijd/service door klanten als zeer goed worden ervaren. Zie hiervoor ook onze Trust Trademark reviews.

Van welk materiaal is de lampenkap gemaakt? 2018-04-04T15:29:25+00:00

Van welk materiaal is de lampenkap gemaakt?

De lampenkap heeft een aluminium boven- en onderring die is omgewerkt met kunststof aan de binnenzijde en aan de buitenzijde met stof. Daardoor heeft de lampenkap een ‘stoffen’ uitstraling, maar is toch heel stevig. Iedere lampenkap wordt met de hand gemaakt.

Hoe hoog wordt de lampenkap? 2018-04-04T16:03:40+00:00

Hoe hoog wordt de lampenkap?

De hoogte van de lampenkap is bepaald door de diameter. Hieronder vind je een schema van de diameters/hoogte.

Ø 20 cm – hoogte ca. 15 cm
Ø 30 cm – hoogte ca. 22.5 cm
Ø 40 cm – hoogte ca. 30 cm
Ø 50 cm – hoogte ca. 34.5 cm
Ø 60 cm – hoogte ca. 34.5 cm
Ø 70 cm – hoogte ca. 34.5 cm

De opgegeven hoogtes zijn een indicatie.

Lampenkappen met een Ø 80 cm en Ø 90 cm kunnen op aanvraag voor je gemaakt worden.

Iedere lampenkap wordt met de hand gemaakt. Dat betekent ook dat we andere lampenkap hoogtes kunnen hanteren. Dus heb je een andere hoogte nodig; geef dat aan ons door, dan houden wij hier zoveel mogelijk rekening mee.

Hoe weet ik of ik een hangende of een staande lampenkap moet bestellen? 2018-01-08T19:06:48+00:00

Een hangende lampenkap is voor een lampfitting die aan het plafond hangt. Een staande lampenkap is voor een fitting op een lampenvoet.

Kan de afbeelding van de lampenkap ook in zwartwit? 2018-01-08T19:05:31+00:00

Jazeker! Je kunt in jouw bestelling aan het einde in de rubriek opmerkingen aangeven dat je de afbeelding in zwartwit wilt. Wij sturen je dan eerst een digitale drukproef die je vervolgens akkoord kunt geven. Na jouw bevestiging wordt de lampenkap voor je gemaakt.

Kettingbediening links of rechts? 2018-03-30T18:07:49+00:00

Om het rolgordijn naar boven en beneden te laten rollen is een aluminium ketting bijgeleverd. De ketting kan zowel aan de linkerzijde als aan de rechterzijde in het rolmechaniek gehangen worden. De rolgordijnen kunnen daardoor zowel links als rechts bediend worden.

Waar moet ik op letten als ik de maten voor een rolgordijn opmeet? 2018-01-08T19:33:35+00:00

Wanneer je kiest voor ‘in de dag’ (= in het kozijn) kan er tussen het raam en het kozijn een ‘streepje licht’ in de ruimte komen. Zeker wanneer je weinig lichtinval wilt hebben zou het een overweging zijn om het rolgordijn ‘op de dag’ (= op het kozijn) te monteren.

Houd ook rekening met eventuele obstakels, zoals: vensterbanken, klink of uitzetarmen. Meten = weten en door dit goed van te voren na te kijken, scheelt het een hoop ergernis achteraf.

Hoe meet ik de maten van het rolgordijn op? 2018-01-08T19:33:39+00:00

Om de maten van het rolgordijn te bepalen is het belangrijk om eerst duidelijk te hebben of je het rolgordijn ‘in de dag’ (= in het kozijn) of ‘op de dag’ (op het kozijn) wilt hebben.

Vervolgens meet je de totale maat die je nodig hebt (in cm’s) breedte en hoogte. Wij maken het doek vervolgens gratis op de juiste breedte. Ook ontvang je altijd eerst een digitale drukproef, dus mochten de maten afwijken, dan kun je dit altijd nog even aan ons doorgeven.

Van welk materiaal is het rolgordijn en het mechanisme gemaakt? 2018-01-08T19:33:47+00:00

Het rolgordijn mechanisme is van offwhite kunststof. De ketting is van metaal en heeft een metaalkleur. De onderlat is van kunststof of van aluminium.

Lichtdoorlatende doek:
  • 100% polyester
  • gewicht van 190 gr/m2
  • dikte van 0.35 mm.
  • PVC vrij
  • Brandwerend klasse B1
  • Recyclebaar en milieuvriendelijke geproduceerd
Verduisterende doek:
  • 100% polyester
  • gewicht van 293 gr/m2
  • dikte van 0.38 mm.
  • PVC vrij
  • Brandwerend klasse B1
  • Recyclebaar en milieuvriendelijke geproduceerd
  • Zowel eenzijdig als dubbelzijdige bedrukking mogelijk.
Is de deursticker geschikt voor buiten? 2018-01-08T19:35:18+00:00

Jazeker! De sticker is geschikt voor binnen én buiten.

Zijn de deurstickers slijtvast? 2018-03-14T14:04:39+00:00

De deurstickers kunnen wij, als je dit in de bestelling aangeeft, mat of glanzend lamineren. Dit is een extra beschermlaag. Het zorgt ervoor dat de sticker beter beschermt is tegen invloeden van buitenaf. Vanzelfsprekend is ook de extra bescherming afhankelijk van de mate en hoe de sticker gebruikt wordt.

Deurstickers die geen beschermlaag hebben, zijn kwetsbaar met het aanbrengen. Ons advies is om dit met een daartoe geschikte rakel aan te brengen.

Voorwaarden bij bestellen

Deurstickers met of zonder beschermlaag kunnen niet geretourneerd worden. Dit product is voor de klant op maat gemaakt. YouPri is niet aansprakelijk voor het onjuist voorbehandelen, aanbrengen, plakken van de deursticker. Dit is geheel voor eigen risico.

Van welk materiaal is de deursticker gemaakt? 2018-01-08T19:35:04+00:00

Het materiaal is zogenaamde ‘bubble free’ pvc. De naam zegt het al zonder bubbels plakken. Toch adviseren wij om vooraf goed de beschrijving door te lezen. De deursticker kun je stap voor stap aanbrengen.

Waarop kan ik een deursticker plakken? 2018-01-08T19:34:42+00:00

Een deursticker kun je op verschillende, goed voorbehandelde (!) oppervlaktes plakken, bijvoorbeeld paneeldeuren of kunststof deuren. Belangrijk is wel dat de deur glad is en dat deze voldoende vetvrij is gemaakt om een goede hechting te kunnen garanderen.

Op onbehandeld hout adviseren wij geen deursticker te plakken. Door de structuur hecht de deursticker niet of onvoldoende op de ondergrond.

Is de deursticker makkelijk zelf aan te brengen? 2018-03-14T14:07:26+00:00

Ja, de sticker is goed zelf aan te brengen. Belangrijk is wel dat de deur glad is en dat deze voldoende vetvrij is gemaakt om een goede hechting te kunnen garanderen. Lees voordat je gaat plakken altijd eerst de bijgeleverde instructie. Neem de tijd en zorg voor een goede voorbereiding.

Deurstickers die geen beschermlaag hebben, zijn kwetsbaar met het aanbrengen. Ons advies is om dit met een daartoe geschikte rakel aan te brengen.

Voorwaarden bij bestellen

Deurstickers met of zonder beschermlaag kunnen niet geretourneerd worden. Dit product is voor de klant op maat gemaakt. YouPri is niet aansprakelijk voor het onjuist voorbehandelen, aanbrengen, plakken van de deursticker. Dit is geheel voor eigen risico.

Fotobehang op maat gemaakt 2018-01-08T19:37:31+00:00

Ieder fotobehang wordt door ons op maat gemaakt. Dit betekent dat je zelf veel kunt aangeven, zoals breedte, lengte en eventuele objecten die ervoor zorgen dat het geen standaard fotobehang zal zijn. Wij zijn hierin gespecialiseerd, dus heb je specifieke wensen, dan kun je natuurlijk contact met ons opnemen.

Kan ik mijn fotobehang ook in zwartwit bestellen? 2018-01-08T19:37:27+00:00

Jazeker! Je kunt in jouw bestelling aan het einde in de rubriek opmerkingen aangeven dat je de afbeelding in zwartwit wilt. Wij sturen je dan eerst een digitale drukproef die je vervolgens akkoord kunt geven. Na jouw bevestiging wordt het fotobehang voor je gemaakt.

Verschillende typen vliesbehang wat houdt dat in? 2018-01-08T19:37:21+00:00

De fijne structuur kan omschreven worden als vliesbehang met een textiel achtige look  en de grove structuur als een behang met penseelstrepen. De leatherlook is een vliesbehang wat lijkt op leer.

Verder zijn alle eigenschappen van vliesbehang hetzelfde zie ook “waarom zou ik kiezen voor vliesbehang’.

Waarom zou ik kiezen voor vliesbehang? 2018-01-08T19:36:13+00:00

Het vliesbehang is verkrijgbaar in verschillende texturen, fijn, grof en leatherlook. Je brengt het behang aan door eerst de muur in te lijmen met behanglijm voor vliesbehang. Door de structuren in het behang geeft het de print een extraatje. De fijne structuur kan omschreven worden als textiel en de grove structuur als penseelstrepen. Voor ieder interieur past wel een type behang. Dit vliesbehang kun je afnemen met een licht vochtige doek.

Voor:
  • Muren geschilderd met latex
  • Wandpanelen óók van kunststof
Niet aanbevolen, maar wel mogelijk:
  • Plakken over glasvezel- of vliesbehang

In de praktijk plakken wij zelf ook over dit behang heen, maar het heeft zeker niet onze voorkeur! De hechting van het materiaal is altijd een moeilijk in te schatten factor. Je weet eigenlijk pas zeker of het blijft zitten, de volgende dag…

Wanneer je er toch voor kiest,  is ons advies om een zeer goed hechtende behanglijm te gebruiken. De muur per baan in te lijmen en (indien nodig) net voor het aanbrengen van een baan vliesbehang, de muur nogmaals van lijm te voorzien.

Het plakken van YouPri vliesbehang over glasvezel- of vliesbehang is geheel voor eigen risico.

Niet aanbevolen, maar eventueel wel mogelijk:
  • Plakken over glasvezel- of vliesbehang

In de praktijk plakken wij zelf ook over dit behang heen, maar het heeft zeker niet onze voorkeur! De hechting van het materiaal is altijd een moeilijk in te schatten factor. Je weet eigenlijk pas zeker of het blijft zitten, de volgende dag…

Wanneer je er toch voor kiest,  is ons advies om een zeer goed hechtende behanglijm te gebruiken. De muur per baan in te lijmen en (indien nodig) net voor het aanbrengen van een baan vliesbehang, de muur nogmaals van lijm te voorzien.

Het plakken van YouPri vliesbehang over glasvezel- of vliesbehang is geheel voor eigen risico.

Niet mogelijk:

  • Plakken op een ondergrond waarin siliconen zijn verwerkt

Wil je toch meer informatie; laat het ons weten, wij helpen je graag verder.

 

Waarom zou ik voor pre-pasted fotobehang kiezen? 2018-01-08T19:36:08+00:00

Wij bieden verschillende typen fotobehang aan. Het pre-pasted fotobehang heeft een achterzijde met een geïntegreerde lijmlaag. Deze wordt geactiveerd na contact met water. Je hebt dus geen behanglijm nodig. Dit is een heel eenvoudig te verwerken fotobehang. Geschikt voor gladde ondergronden. De muur dient heel glad te zijn. Is dit niet het geval dan zijn de oneffenheden zichtbaar. De print wordt in dit type heel scherp weergegeven.

Voor:

  • Muren geschilderd met latex
  • Wandpanelen óók van kunststof
  • Doe-het-zelver en professionals

Niet voor:

  • Plakken over glasvezel- of vliesbehang
  • Plakken op een ondergrond waarin siliconen zijn verwerkt

Wil je toch meer informatie; laat het ons weten, wij helpen je graag verder.

Wordt het fotobehang op de maten die ik aangeef gemaakt? 2018-03-01T06:28:55+00:00

Ieder fotobehang wordt door ons op maat gemaakt. Dit betekent dat je zelf veel kunt aangeven, zoals breedte, lengte en eventuele objecten die ervoor zorgen dat het geen standaard fotobehang zal zijn.

Belangrijk!
Wij houden altijd rekening met een extra marge van ca. 5 cm. Dat betekent dat het fotobehang rondom ca. 5 cm groter is, zodat eventuele verkeerde metingen en/of schuine muren kunnen worden opgevangen, waardoor het behang net te smal of te kort zou zijn.
Ons advies is om vooraf altijd even goed te bekijken waar en hoe je begint om te voorkomen dat het beeld er net niet helemaal op staat.

Heb je verder specifieke wensen, dan kun je natuurlijk contact met ons opnemen.

Als ik fotobehang bestel waar moet ik dan op letten? 2018-01-08T19:35:51+00:00

Wanneer je fotobehang bestelt, is het van belang om eerst goed alles op te meten. Dus van muur tot muur en de hoogte van de muur. Doe dit nauwkeurig, dat voorkomt dat het fotobehang te kort of te lang is.

Wat moet ik doen voordat ik begin met het fotobehang? 2017-11-12T18:31:40+00:00

Ons advies is om je eerst goed voor te bereiden! Lees de bij het behang geleverde instructie goed door.

Dit houdt onder meer in dat je de muur eerst goed voorbehandelt, eventueel met speciaal voorstrijkmiddel. Uiteraard alle oneffenheden verwijderen. Doe je dit niet, dan heb je kans dat je dit er doorheen ziet.

  • Advies is een witte gladde ondergrond te gebruiken om eventueel doorschemeren te voorkomen.
  • Dek de vloer daarom goed af om schade te voorkomen.
  • Gebruik een scherp (!) mes om het overtollige fotobehang mee af te werken.

YouPri is niet aansprakelijk voor het niet of onjuist voorbehandelen van wanden of muren of het niet afdekken van de vloer, waardoor schade zou kunnen ontstaan.

Waarom moet ik kiezen voor baanbreedte? 2018-01-08T19:36:24+00:00

Standaard worden de banen op ca. 50 cm gesneden, afhankelijk van de grootte van de afbeelding. Dit is voor het behangen van fotobehang een makkelijke maat. Ben je een ervaren behanger dan het ook goed mogelijk om het fotobehang in bredere banen (vanaf 100 cm) te behangen. Daardoor zijn er minder naden zichtbaar. Ons advies is om bij banen breder dan 50 cm altijd met 2 personen te behangen.

Hoe weet ik of mijn eigen foto scherp genoeg is? 2018-01-08T19:45:55+00:00

De scherpte van een afbeelding wordt mede bepaald door het aantal beeldpunten, ook wel pixels genoemd. Hoe meer pixels je afbeelding bevat, hoe scherper de foto.

Een scherpe foto, met veel pixels, heeft een hoge resolutie. Een minder scherpe foto met weinig pixels heeft een lage resolutie. Pixels? Bij één megapixel spreken we over 1 miljoen pixels. Om het aantal megapixels van de gehele afbeelding te berekenen, vermenigvuldig je het aantal pixels van de breedte met het aantal pixels van de lengte. Zo kan een afbeelding bijvoorbeeld 3000 pixels breed zijn en 2000 pixels lang. Het aantal megapixels is dan 3000×2000 is 6 miljoen pixels, met andere woorden 6 megapixels. De foto heeft dan een vrij hoge resolutie van 6 megapixels.

Je kunt jouw foto door ons laten beoordelen, mocht je niet zeker zijn van de kwaliteit.

Hoe weet ik wat er nodig is voor een vergroting van een foto? 2018-01-08T19:40:07+00:00

Wanneer je een foto vergroot wil laten afdrukken, is het belangrijk dat je de resolutie van je foto kunt beoordelen. Hoe groter de afdruk wordt, hoe meer megapixels gewenst zijn voor een scherp resultaat. In de afbeelding hieronder vind je een overzicht van hoeveel megapixels een dergelijke vergroting gemiddeld nodig heeft. Als je vragen hebt, kun je altijd even jouw digitale bestand via deze link naar ons toezenden, wij beoordelen dan GRATIS jouw bestand.