Veelgestelde vragen
Wat als ik verkeerde gegevens heb ingevoerd tijdens mijn bestelling?
Neem dan direct contact met ons op en bel +31 (0)172 230641. Zoals gemeld worden alle producten op maat gemaakt. Mocht je een vergissing hebben gemaakt, dan kunnen we dit wellicht nog herstellen.
Is de opdracht al uitgevoerd, dan kunnen wij helaas geen verantwoordelijkheid nemen voor de extra kosten die gemaakt moeten worden. Dit is voor rekening klant.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling binnen heb?
De levertijd is afhankelijk van een aantal factoren:
1. Wanneer een digitale drukproef voor het product gezonden is, dan geldt de levertijd na akkoord van de proef.
2. Het bestelmoment aangezien wij alle bestellingen inplannen voor onze productie gedurende 1 werkweek.
3. Voorradig zijn van materialen.
Wanneer de levertijd langer is dan gepland, dan ontvang je van ons via e-mail een bericht.
Digitale drukproef voorafgaand aan mijn bestelling?
Je hebt een muur waarop je fotobehang wilt maar niet precies weet hoe het er dan uit komt te zien? Je kunt voorafgaand aan jouw bestelling eenmalig een digitale drukproef(*) aanvragen.
(*)NB: Producten met fotocollages zijn hiervan uitgesloten.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Onze producten zijn maatwerk producten waardoor er andere regels gelden en bestellingen niet geannuleerd kunnen worden. Wanneer je besteld, dan plannen wij jouw opdracht direct in voor onze productie. Lees ook onze algemene voorwaarden.
Ik heb een product besteld en zou een gratis drukproef krijgen maar deze heb ik nog niet ontvangen?
Als je de drukproef niet hebt ontvangen, betekent het niet dat wij deze niet hebben toegezonden, maar dat deze mogelijk in de ‘spam’ terecht is gekomen. Ons advies is, voordat je contact met ons opneemt, eerst even in de ‘spambox’ van jouw mail te kijken of de mail met de omschrijving ‘digitale drukproef’ is ontvangen.
Waarom duurt het zo lang totdat ik mijn bestelling binnen heb?
Al onze producten worden op maat voor je gemaakt! Niets is uit voorraad, dus dat betekent dat wij het niet ‘uit de schappen halen’. Daarbij houden wij rekening met het milieu. Enerzijds door de productie te groeperen, waardoor er zo min mogelijk verspilling van materiaal is, anderzijds door de pakketten in 1 x bij de pakketdienst aan te bieden, zodat er geen onnodige vervoersbewegingen zijn.
Waarom ontvang ik nog geen track en trace van mijn bestelling?
Wij produceren onze producten per week. De bestellingen worden op maandag de week erna voor verzending (*) bij de pakketdienst aangeboden. Op dat moment ontvang je ook de track & trace code om je zending te kunnen volgen.
Mocht een digitale drukproef niet voor akkoord zijn gemeld, dan schuift de bestelling door naar de productie van de week erna. De bestelling wordt dan ook weer op de maandag erop volgend voor verzending (*) aangeboden.
(*) Uitzonderingen in levering worden via mail gemeld.
Kan ik mijn product ook in zwartwit bestellen?
Je kunt in jouw bestelling aan het einde in de rubriek opmerkingen aangeven dat je de afbeelding in zwart/grijs/wit wilt.
Belangrijk!
Let er wel op dat zwart/grijs/wit nooit helemaal zwart/grijs/wit zijn. Dit komt omdat de printkleuren worden samengesteld uit 4 kleuren waardoor de kleuren zwart/grijs/wit kleuren bij benadering zijn. Het kan zijn dat de kleuren anders overkomen. In de digitale drukproef krijg je schermkleuren te zien, deze kunnen weer anders zijn, dan je op de uiteindelijke print te zien krijgt.
Wanneer je aangeeft dat je het fotobehang in zwart/grijs/wit wilt hebben, dan ga je automatisch akkoord met bovenstaande!
Heeft lichtinval invloed op de kleuren?
Jazeker! Bijvoorbeeld een led lamp geeft wit licht en een gewone standaard verlichting geeft meer ‘geel’ licht. Daardoor kan het zijn dat printkleuren veranderen. Ook de invloed van daglicht is een factor waardoor kleuren anders kunnen overkomen.
Voor onze producten is lichtinval daardoor heel bepalend voor de uiteindelijke kleurweergave en kleurbeleving.
Hoe weet ik wat er nodig is voor een vergroting van een foto?
Wanneer je een foto vergroot wilt laten afdrukken, is het belangrijk dat je de resolutie van je foto kunt beoordelen. Hoe groter de afdruk wordt, hoe meer megapixels er nodig zijn voor een scherp resultaat.
Er zijn veel misverstanden over begrippen als ‘resolutie’ en ‘pixels’.
Resolutie
De kwaliteit van een foto is afhankelijk van het aantal pixels. De resolutie van een fotoafdruk wordt uitgedrukt in pixels per inch of pixels per centimeter. Dat is de maat voor de (technische) kwaliteit.
Let op! De resolutie die jouw camera aan de foto’s meegeeft in de EXIF-informatie (bijvoorbeeld 72 of 90) is een verzonnen getal en heeft geen enkele waarde. Een digitaal fotobestand heeft alleen pixels en géén afmeting in inches of centimeters. En dus ook geen pixels per inch of centimeter. Een digitaal bestand krijgt pas resolutie als hij wordt afgedrukt.
Pixels
Een pixel is het kleinste onderdeel (beeldpuntje) van een digitale foto. Het is belangrijk om te weten dat een pixel geen vaste afmeting heeft tot het moment dat hij wordt afgedrukt. Het formaat waarop de foto wordt afgedrukt, bepaalt de grootte van de pixel. Hoe meer pixels op een kleinere ruimte, hoe kleiner ze zijn en hoe scherper de foto. Daarom heb je meer pixels nodig voor een scherpe afdruk op een groter formaat. Bij een afbeelding van lage resolutie zijn de pixels heel groot en ziet u dit als vierkante blokjes (pixelatie). Alleen aan het aantal pixels van een afbeelding kunnen we zien of een fotobestand groot genoeg is.
Het is af te raden om met bijvoorbeeld Photoshop extra pixels toe te voegen aan jouw afbeelding om zo een hogere resolutie te bereiken. Dit komt de kwaliteit van de afbeelding niet ten goede en is in veel gevallen onnodig.
Eh, waar hebben we het over?
Wij begrijpen dat dit lastig is, soms lijken foto’s mooi genoeg om af te drukken op grote formaten en dan blijkt het toch tegen te vallen. Vandaar beoordelen wij GRATIS jouw bestand. Stuur jouw digitale bestand,via deze link, met daarbij de gewenste formaten en om welke product het zou gaan en je ontvangt z.s.m. bericht van ons.
Hoe weet ik of mijn foto scherp genoeg is?
De scherpte van een afbeelding wordt mede bepaald door het aantal beeldpunten, ook wel pixels genoemd. Hoe meer pixels je afbeelding bevat, hoe scherper de foto.
Een scherpe foto, met veel pixels, heeft een hoge resolutie. Een minder scherpe foto met weinig pixels heeft een lage resolutie. Pixels? Bij één megapixel spreken we over 1 miljoen pixels. Om het aantal megapixels van de gehele afbeelding te berekenen, vermenigvuldig je het aantal pixels van de breedte met het aantal pixels van de lengte. Zo kan een afbeelding bijvoorbeeld 3000 pixels breed zijn en 2000 pixels lang.
Het aantal megapixels is dan 3000×2000 is 6 miljoen pixels, met andere woorden 6 megapixels. De foto heeft dan een vrij hoge resolutie van 6 megapixels.
Je kunt jouw foto GRATIS door ons laten beoordelen, mocht je niet zeker zijn van de kwaliteit.
Is de afdruk hetzelfde als op het scherm staat?
NEE! Wij kunnen helaas niet exact hetzelfde afdrukken als wat jij op het scherm ziet. Dit heeft te maken met de instellingen van jouw beeldscherm en onze printerinstellingen. Printkleuren zijn altijd verschillend t.o.v. een (computer)scherm. Daarnaast is printen een heel delicaat proces. Van invloed zijn temperatuur / materiaalkeuzes en eventuele nabewerkingen aan het product. Dit allemaal tezamen kan zijn uitwerking hebben op kleuren.
YouPri kan daarom ook niet aansprakelijk gesteld worden voor enige afwijkingen in kleuren/afbeeldingen. De afbeeldingen in onze webshop zijn puur en alleen indicatief, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Nee, dat lukt helaas niet. Wij hebben een productiebedrijf en zijn daarop niet ingesteld. Je bestelling wordt altijd via een pakketdienst bij je bezorgd.
Milieuvriendelijk?
Met de geurloze watergedragen inkten printen wij zonder het milieu te belasten. De inkten voldoen aan de meest stringente eco standaarden, waaronder UL ECOLOGO, UL GREENGUARD GOLD Certfied Inks.
Daarnaast houden wij in ons totale productieproces rekening met het gebruik van onze materialen. Wij hergebruiken dozen, plastic en ander verpakkingsmateriaal zoveel mogelijk. Ons streven is om de gehele productielijn zo milieuvriendelijk mogelijk te laten verlopen.
Productie op maat | Inkten op waterbasis | Milieuvriendelijke substraten | Hergebruik van verpakkingsmaterialen | Effectieve verzending
Kan ik mijn besteld product retourneren?
Nee, helaas kan dat niet. Je hebt iets besteld en dat wordt door ons op maat voor je gemaakt. De regels voor herroeping zijn in dit opzicht anders dan de regels van de consumentenverkoop. Lees hieronder:
Wanneer heb je geen bedenktijd?
Je hebt geen bedenktijd bij:
Producten die je speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar je eigen ontwerp. (bron: Consumentenbond)
Wij ‘trekken geen product uit het rek’. Ieder product dat wij in onze webshop hebben staan wordt met de hand gemaakt, volgens de specificaties die jij in het bestelmenu hebt aangegeven. Lees ook onze algemene voorwaarden.
Bedenk daarom altijd goed of de maatvoering die je hebt opgegeven juist zijn. Meet het goed op en na! In het geval dat je van ons een digitale drukproef ontvangt, is het van belang ook deze zeer zorgvuldig te bekijken. Je geeft akkoord voor de drukproef die wij sturen en naderhand start de productie van jouw product.
Deursticker
Van welk materiaal is de deursticker gemaakt?
Het materiaal is zogenaamde ‘bubble free’ pvc. De naam zegt het al zonder bubbels plakken. Toch adviseren wij om vooraf deze animatie te bekijken. De deursticker kun je stap voor stap aanbrengen.
Zijn de deurstickers krasvast?
De deurstickers kunnen wij, als je dit in de bestelling aangeeft, mat of glanzend lamineren. Dit is een extra beschermlaag. Het zorgt ervoor dat de sticker beter beschermt is tegen invloeden van buitenaf. Vanzelfsprekend is ook de extra bescherming afhankelijk van de mate en hoe de sticker gebruikt wordt.
Deurstickers die geen beschermlaag hebben, zijn kwetsbaar met het aanbrengen. Ons advies is om dit met een daartoe geschikte rakel aan te brengen.
Voorwaarden bij bestellen
Deurstickers met of zonder beschermlaag kunnen niet geretourneerd worden. Dit product is voor de klant op maat gemaakt. YouPri is niet aansprakelijk voor het onjuist voorbehandelen, aanbrengen, plakken van de deursticker. Dit is geheel voor eigen risico.
Waarom een 'extra marge' voor een deursticker?
Iedere deursticker wordt met een extra ‘marge’ geleverd. Dit om te voorkomen dat de deursticker toch net iets te smal of te kort gemeten is. Je kunt de ‘snijmarge’ eenvoudig, nadat je de deursticker op de deur hebt geplakt, met een scherp(!) (stanley)mes afsnijden.
Is de deursticker geschikt voor buiten?
Jazeker! De sticker is geschikt voor binnen én buiten.
Waaraan moet een foto voldoen voor een deursticker?
Vaak krijgen wij het verzoek om een foto van een mobiele telefoon voor een deursticker te maken. Als je nagaat dat de lens van een mobieltje zodanig klein is, dan begrijp je misschien dat wanneer wij het beeld vergroten de pixels (blokjes) steeds beter zichtbaar worden. Wil je toch weten of het mogelijk is, dan adviseren wij het bestand door ons te laten controleren. Dit is verder gratis.
Wat is een rakel?
Een rakel is een handig hulpje voor het opplakken/bevestigen van stickers. Door de sticker aan te brengen m.b.v. de rakel kun je netjes de (deur)sticker gladstrijken.
Fotobehang
Als ik fotobehang bestel waar moet ik dan op letten?
Wanneer je fotobehang bestelt, is het van belang om eerst goed alles op te meten. Dus van muur tot muur en de hoogte van de muur. Doe dit nauwkeurig, dat voorkomt dat het fotobehang te kort of te lang is.
Wordt het fotobehang dat ik bestel op maat gemaakt?
Ieder fotobehang wordt door ons op maat gemaakt. Dit betekent dat je zelf veel kunt aangeven, zoals breedte, lengte en eventuele objecten die ervoor zorgen dat het geen standaard fotobehang zal zijn.
Belangrijk!
Wij houden altijd rekening met een extra marge van ca. 5 cm. Dat betekent dat het fotobehang rondom ca. 5 cm groter is, zodat eventuele verkeerde metingen en/of schuine muren kunnen worden opgevangen, waardoor het behang net te smal of te kort zou zijn.
Ons advies is om vooraf altijd even goed te bekijken waar en hoe je begint om te voorkomen dat het beeld er net niet helemaal op staat.
Heb je verder specifieke wensen, dan kun je natuurlijk contact met ons opnemen.
Ik wil een fotobehang collage laten maken maar kan ik eerst een digitale drukproef ontvangen voordat ik ga bestellen?
Aangezien het maken van een behang collage een heel tijdrovende klus is, alles wordt namelijk voor iedere klant op maat gemaakt, maken wij voorafgaand aan de bestelling geen digitale drukproeven. Is de bestelling geplaatst dan maken wij het behang op en je ontvangt dan een drukproef. Die kun je vervolgens weer aan laten passen. Net zolang totdat het is geworden zoals je voor ogen had.
Er zijn dus heel veel momenten om met ons af te stemmen. Uiteindelijk werken we toe naar een behang waar je nog lang van kunt genieten!
Ik heb een patroon gezien en ik wil dat laten wijzigen kan dat?
Ja, dat is vaak wel mogelijk! De patronen die op de shop staan zijn een indicatie. We kunnen patronen vaak nog groter of kleiner maken en zelfs ook nog hier en daar op maat en kleuren aanpassen. Heb je dus iets gezien en wil je toch net even iets anders, dan kun je dit via e-mail aanvragen
Waarom zou ik kiezen voor vliesbehang?
Het vliesbehang is verkrijgbaar in verschillende texturen, fijn, grof en leatherlook. Je brengt het behang aan door eerst de muur in te lijmen met behanglijm voor vliesbehang. Door de structuren in het behang geeft het de print een extraatje. De fijne structuur kan omschreven worden als textiel en de grove structuur als penseelstrepen. Voor ieder interieur past wel een type behang. Dit vliesbehang kun je afnemen met een licht vochtige doek. Kijk voor meer informatie naar onze productinformatie.
Voor:
– Muren geschilderd met latex
– Wandpanelen óók van kunststof
– Niet aanbevolen, maar wel mogelijk:
– Plakken over glasvezel- of vliesbehang
In de praktijk plakken wij zelf ook over dit behang heen, maar het heeft zeker niet onze voorkeur! De hechting van het materiaal is altijd een moeilijk in te schatten factor. Je weet eigenlijk pas zeker of het blijft zitten, de volgende dag…
Wanneer je er toch voor kiest, is ons advies om een zeer goed hechtende behanglijm te gebruiken. De muur per baan in te lijmen en (indien nodig) net voor het aanbrengen van een baan vliesbehang, de muur nogmaals van lijm te voorzien.
Het plakken van YouPri vliesbehang over glasvezel- of vliesbehang is geheel voor eigen risico.
Niet mogelijk:
Plakken op een ondergrond waarin siliconen zijn verwerkt
Wil je toch meer informatie; laat het ons weten, wij helpen je graag verder.
Kan ik mijn behang ook in zwart wit bestellen?
Je kunt in jouw bestelling aan het einde in de rubriek opmerkingen aangeven dat je de afbeelding in zwartwit wilt. Bij donker behang kunnen eventuele behangnaden zichtbaar zijn, omdat het vliesbehang zelf wit is. (lees ook “Waarom zijn de behangnaden zichtbaar)
Ik heb een fotobehang besteld maar ik heb de drukproef nog niet ontvangen?
Als je de drukproef niet hebt ontvangen, betekent het niet dat wij deze niet hebben toegezonden, maar dat deze mogelijk in de ‘spam’ terecht is gekomen. Ons advies is, voordat je contact met ons opneemt, eerst even in de ‘spambox’ van jouw mail te kijken of de mail met de omschrijving ‘digitale drukproef’ is ontvangen.
Is de print hetzelfde als op het scherm staat?
Wij kunnen helaas niet exact hetzelfde afdrukken als wat jij op het scherm ziet. Dit heeft te maken met de instellingen van jouw beeldscherm en onze printerinstellingen. Printkleuren zijn altijd verschillend t.o.v. een (computer)scherm. Daarnaast is printen een heel delicaat proces. Van invloed zijn temperatuur / materiaalkeuzes en eventuele nabewerkingen aan het product. Dit allemaal tezamen kan zijn uitwerking hebben op kleuren.
YouPri kan daarom ook niet aansprakelijk gesteld worden voor enige afwijkingen in kleuren/afbeeldingen. De afbeeldingen in onze webshop zijn puur en alleen indicatief, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend
Kan ik mijn behang ook met overlap bestellen?
Wanneer je fotobehang met overlap wilt, dan kun je dit apart in jouw bestelling vermelden. Wij plaatsen dit niet standaard in onze formulieren aangezien niet iedereen weet wat ermee bedoeld wordt. De ervaren behanger zal dit kunnen plakken en weet hoe hij hiermee om moet gaan. In het bestelformulier bij opmerkingen kun je apart even aangeven “behang met 2 cm overlap printen”
Hoe weet ik wat er nodig is voor een foto?
Wanneer je een foto vergroot wilt laten afdrukken, is het belangrijk dat je de resolutie van je foto kunt beoordelen. Hoe groter de afdruk wordt, hoe meer megapixels er nodig zijn voor een scherp resultaat.
Er zijn veel misverstanden over begrippen als ‘resolutie’ en ‘pixels’.
Resolutie
De kwaliteit van een foto is afhankelijk van het aantal pixels. De resolutie van een fotoafdruk wordt uitgedrukt in pixels per inch of pixels per centimeter. Dat is de maat voor de (technische) kwaliteit.
Let op! De resolutie die jouw camera aan de foto’s meegeeft in de EXIF-informatie (bijvoorbeeld 72 of 90) is een verzonnen getal en heeft geen enkele waarde. Een digitaal fotobestand heeft alleen pixels en géén afmeting in inches of centimeters. En dus ook geen pixels per inch of centimeter. Een digitaal bestand krijgt pas resolutie als hij wordt afgedrukt.
Pixels
Een pixel is het kleinste onderdeel (beeldpuntje) van een digitale foto. Het is belangrijk om te weten dat een pixel geen vaste afmeting heeft tot het moment dat hij wordt afgedrukt. Het formaat waarop de foto wordt afgedrukt, bepaalt de grootte van de pixel. Hoe meer pixels op een kleinere ruimte, hoe kleiner ze zijn en hoe scherper de foto. Daarom heb je meer pixels nodig voor een scherpe afdruk op een groter formaat. Bij een afbeelding van lage resolutie zijn de pixels heel groot en ziet u dit als vierkante blokjes (pixelatie).
Alleen aan het aantal pixels van een afbeelding kunnen we zien of een fotobestand groot genoeg is.
Het is af te raden om met bijvoorbeeld Photoshop extra pixels toe te voegen aan jouw afbeelding om zo een hogere resolutie te bereiken. Dit komt de kwaliteit van de afbeelding niet ten goede en is in veel gevallen onnodig.
Eh, waar hebben we het over?
Wij begrijpen dat dit lastig is, soms lijken foto’s mooi genoeg om af te drukken op grote formaten en dan blijkt het toch tegen te vallen. Vandaar beoordelen wij GRATIS jouw bestand. Stuur jouw digitale bestand,via deze link, met daarbij de gewenste formaten en om welke product het zou gaan en je ontvangt z.s.m. bericht van ons.
Tips & trics
Matchen met jouw kleur?
De tip is om eerst jouw fotobehang aan te schaffen en dan de kleur hierop af te stemmen. Vaak wordt er juist andersom gedacht, dus eerst verven en dan de rest aanschaffen, maar om kleurverschillen te voorkomen, is het dus beter om jouw kleur af te stemmen op ons product. Waarom? Omdat de kleuren altijd anders kunnen uitvallen dan de verf op de muur.
Donker fotobehang besteld, maar hoe zit het met zichtbare naden?
Optie 2:
Een andere mogelijkheid is om de ondergrond eerst te voorzien van een kleur die in het behang voor komt. Je kunt dan beter eerst jouw muur van een onderlaag voorzien die in dezelfde kleur is als het fotobehang. Als de onderlaag goed droog is, dan pas het fotobehang bevestigen. Mocht het behang ‘wijken’, dan is dit minder opvallend dan wanneer de muur wit zou zijn.
Optie 3:
Je kunt het behang bestellen mét overlap. De overlap valt dan over de baan heen en die kun je dan vervolgens al dan niet zelf netjes doorsnijden*. De overlap zorgt ervoor dat je geen ‘witte naden’ ziet. De kans dat je ‘witte naden’ ziet is namelijk aanwezig als je het behang stuitend plakt. Het behang kan krimpen en daardoor zie je dus een witte ondergrond (mocht je deze niet in de kleur van het fotobehang hebben gemaakt).
*De truc is om in het midden van de overlap, tussen de 2 aangebrachte behangbanen, de banen recht door te snijden. Je kunt hierbij gebruik maken van een waterpas. Je haalt daarna de losse gedeeltes er voorzichtig uit en plakt vervolgens de lagen die je hebt opgetild weer terug op de muur. Je kunt het aanrollen met een speciale behang nadenroller. Daarna kun je vervolgen met de volgende behangbaan en de stappen herhalen.
Dankzij deze methode zijn de naden in je fotobehang nauwelijks zichtbaar. Bovendien hoef je niet perfect recht te snijden, want de overlap zorgt ervoor dat de afbeelding geen ‘fouten’ vertoont.
Optie1 1:
Soms wijken de naden doordat het behang krimpt. Dit heeft te maken met temperatuurverschillen of omdat het net niet nauwkeurig genoeg geplakt is (dat kan iedereen overkomen ;) Een tip is dan om de naden in te kleuren. Je kunt daarvoor een kleur nemen die in het behang voorkomt en de naden licht met dezelfde tintkleur inkleuren. Zo zie je minder van de witte naad, mocht de ondergrond wit zijn uiteraard.
Waar moet ik op letten als ik fotobehang ga plakken?
Vanwege de grote verscheidenheid aan oppervlakken en toepassingsmethoden is het advies om eerst goed te bekijken of je ook daadwerkelijk fotobehang kunt gaan plakken. Verschillende factoren zullen de hechting van een drukgevoelige lijm nadelig beïnvloeden, voorbeelden zijn:
- Stoffige, vochtige, vuile, geoxideerde of gestructureerde oppervlakken.
- Schimmelmuren.
- Slechte hechting van de verf op de ondergrond.
- Een te hoge of te lage omgevings- en verwerkingstemperatuur.
- Verven met daarin vuilafstotende stoffen zoals siliconen.
- Geverfde ondergronden die niet goed hechten. YouPri is op geen enkele wijze aansprakelijk voor het niet juist voorbehandelen of geschikt maken van de muren of ondergronden waarop het fotobehang geplakt wordt.
Moet ik muren voorbehandelen?
Voordat je begint met behangen is het belangrijk om de ondergrond goed voor te behandelen. Dit voorkomt dat het behang niet of onvoldoende hecht op de ondergrond.
Wij adviseren om een goede primer (die de zuigkracht wegneemt) te gebruiken, vooral bij wanden in nieuwbouw huizen. Laat u vooraf eerst goed informeren bij de aannemer, bouwmarkt of schilder/behanger.
Wat moet ik doen voordat ik ga behangen?
Ons advies is om je eerst goed voor te bereiden! Bekijk deze animatie(s) voor het type behang van jouw keuze. Dit houdt onder meer in dat je de muur eerst goed voorbehandelt, eventueel met speciaal primer/voorstrijkmiddel. Uiteraard alle oneffenheden verwijderen. Doe je dit niet, dan heb je kans dat je dit er doorheen ziet.
YouPri is niet aansprakelijk voor het niet of onjuist voorbehandelen van wanden of muren of het niet afdekken van de vloer, waardoor schade zou kunnen ontstaan.
Hoe moet ik behang aanbrengen?
Wij adviseren je voordat je gaat behangen altijd eerst goed (!) de instructies door te lezen. Neem de tijd en zorg voor een goede voorbereiding!
Hier vind je onze behanginstructies. Kijk goed naar welke soort behang je hebt gekozen voor het bijpassende filmpje.
Kan ik mijn behang beschadigen tijdens het aanbrengen?
Voordat je begint met behangen is het belangrijk om de ondergrond goed voor te behandelen. Dit voorkomt dat het behang niet oJa, je kunt het behang beschadigen tijdens het aanbrengen. Het behang moet zorgvuldig aangebracht worden, zonder veel kracht en druk. Daarnaast is het ook niet verstandig om (extreem) te gaan vrijwen over het materiaal aangezien de print daardoor kan vervagen of zelfs verdwijnen. Het behang wordt geprint met inkten op waterbasis.
Beschadigingen op basis van bovenstaande kunnen wij helaas niet vergoeden.
Kan het behang krimpen?
Behang kan krimpen door temperatuurverschillen. Heb je een donker behang geplakt op een witte ondergrond, dan zullen de naden daarom ook opvallen.
De droogkrimp, waardoor naden in het behang ontstaan, kan ook veroorzaakt worden door een te zwakke lijm. Ondanks een goede voorbehandeling van de ondergrond, hecht de lijm niet goed genoeg op de ondergrond.
Hoe los ik het op?
Er is geen echte oplossing voor dit probleem. Je moet het voorkomen. Vermijd in de eerste plaats grote temperatuurverschillen voor en na het behangen. Vermijd ook tocht – bijvoorbeeld door een open raam – tijdens het behangen. Een andere tip om openstaande naden te vermijden: plaats eerst een grondlaag in de kleur van het behang. In het geval dat het behang dan een klein beetje krimpt, zal je de naden niet opmerken.
Waarom zijn behangnaden zichtbaar?
Het fotobehang bestaat uit behangbanen. Deze worden laser gesneden. Behangpapier is altijd wit. Bij een donkere afbeelding zullen behangnaden altijd meer zichtbaar zijn. Dit heeft ook te maken met hoe goed het behang geplakt wordt! Wij adviseren een speciale behangnadenroller te gebruiken om het behang na te rollen.
Wat is glasweefsel behang?
Glasweefsel behang is een verzamelnaam van glasvlies en renovlies. Glasvlies is net als renovlies een geperste variant, vlak van structuur en erg sterk. Glasweefsel behang creëert een beschermlaag op de muur die een goed alternatief biedt voor bijvoorbeeld stucken. Dit behang is ook uitstekend geschikt voor ‘vochtige ruimtes’ en om muren met scheuren tot 0,5 – 1 cm te bedekken* (*uiteraard geeft het eerst afdoende afdichten van de scheuren het beste resultaat!).
Kan ik het fotobehang ook in mijn keuken gebruiken?
Het glasweefsel behang is voor de keuken uitstekend geschikt. Daarvoor adviseren wij ook om de speciale behanglijm voor glasweefsel en eventueel de extra vochtwerende finishlaag, mocht je het behang ook achter het spoelgedeelte van de keuken aanbrengen. Het vliesbehang raden wij hiervoor niet aan, wanneer dit in contact komt met water. Is dat niet het geval dan kun je het vliesbehang ook voor de andere muren in de keuken gebruiken. (NB: Wij raden het niet aan om behang achter het kookgedeelte te plakken, het zou kunnen vergelen en is onvoldoende brandwerend)
Jullie bieden behang aan voor de badkamer maar kan dat ook echt?
Ja, dit is mogelijk. Wij bieden hiervoor speciaal glasweefsel behang aan. Om het behang aan te brengen heb je speciale behanglijm voor glasweefsel behang nodig. Daarnaast kun je het behang ook voorzien van een extra waterbestendige finishlaag waardoor vocht en water niet in het behang kunnen dringen. Ons advies is om niet te bezuinigen op deze producten aangezien een ‘natte ruimte’ vereist dat hierin de juiste producten worden gebruikt. Laat dit eventueel door een professional aanbrengen.
Waarom moet ik kiezen voor baanbreedte?
Standaard worden de banen, wanneer je kiest voor de optie smalle baanbreedte, op ca. 50 tot ca. 65 cm gesneden, afhankelijk van de grootte van de afbeelding. Dit is voor het behangen van fotobehang een makkelijke maat.
Ben je een ervaren behanger dan is het ook goed mogelijk om het fotobehang in bredere banen (vanaf ca. 100 cm, afhankelijk van de grootte van de afbeelding) te behangen. Daardoor zijn er minder naden zichtbaar. Ons advies is om bij brede behangbanen altijd met 2 personen te behangen.
In jouw digitale drukproef krijg je een indicatie hoe de behangbanen verdeeld worden. Aangezien het een maatwerk product is, wordt ook ieder behang op maat gemaakt.
Hebben jullie behang uit een stuk?
Nee, wij maken het behang in banen, aangezien het aanbrengen van behang uit een stuk niet geschikt is voor de ‘niet-professionals’. Je kunt je voorstellen dat een groot behang van 350 x 250 cm heel lastig aan te brengen is. Je kunt met smalle banen of de brede banen, zoals wij ze aanbieden, veel beter zelf het behang aanbrengen.
Waarom sluit mijn behang niet aan?
Het behang wordt geproduceerd door een machine die het papier eerst voorziet van een print d.m.v. warmte en inkt. Na dit proces wordt het behang gedroogd. Door dit proces kunnen er in het papier verschillen ontstaan (krimp, rek etc.). Helaas is dit niet te voorkomen. Dat betekent ook dat in sommige gevallen, patronen en/of afbeeldingen net niet goed aansluiten en iets afwijken. Daardoor zou het behang niet helemaal goed kunnen sluiten.
Waarom hecht mijn behang niet?
Het is altijd belangrijk dat de ondergrond geschikt is om behang te plakken.
Wij raden het plakken van behang niet aan op:
- stoffige, vochtige, vuile, geoxideerde of getextureerde oppervlakken.
- schimmellossing op kunststof of beton
- ongeschikte verf op de ondergrond
- te koude of te warme ondergronden
- ondergrond met chemische lekkages of dampen
- ondergrond met vuilafstotende stoffen zoals siliconen.
Iedere situatie kan anders zijn en daarom is het voor ons onmogelijk om te bepalen welke ondergrond geschikt is of niet. YOUPRI kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor het plakken/aanbrengen van het fotobehang, alsmede eventuele (vervolg)schade aan muren, (houten)panelen, gipsplaten of andere niet vermelde ondergronden.
Luchtbellen of rimpels in behang?
Dit is niet te wijten aan het behang, want bubbels en/of rimpels kunnen ontstaan doordat de muur onvoldoende is voorbereid op het aanbrengen van het behang. Ook kan het komen doordat behanglijm niet op de juiste manier is aangebracht of omdat de muur te vochtig was tijdens het aanbrengen van het behang.
Het is dus belangrijk om vooraf goed muren voor te bereiden!
Waarom ziet het behang er niet hetzelfde uit als de drukproef?
Een digitale drukproef sturen wij om de maten extra te laten controleren en ook of de afbeelding klopt met degene die je besteld hebt. Je kunt je voorstellen dat een kleine afbeelding als die van de digitale drukproef altijd anders is dan de daadwerkelijke grote print die op het behang is geprint. Daarom kunnen er ook geen rechten aan de afbeelding, (scherm)kleuren worden ontleend.
Ik heb mijn behang op de rol gezien maar het ziet er niet scherp uit?
Om een fotobehang te beoordelen is een ‘kijkafstand’ van 1 meter een goede leidraad. Je bekijkt een behang namelijk niet ‘met de neus’ erbovenop, maar altijd van een bepaalde afstand. Sommige behangen kunnen meer pixels (kleine blokjes) laten zien, dan andere bijvoorbeeld bij donkere prints of prints zoals beton en cement. Het gaat uiteindelijk om het effect als het op de muur zit. Al onze foto’s beoordelen wij voor muren van 300 x 250 cm.
Heeft lichtinval invloed op de kleuren?
Jazeker! Bijvoorbeeld een led lamp geeft wit licht en een gewone standaard verlichting geeft meer ‘geel’ licht. Daardoor kan het zijn dat printkleuren veranderen. Ook de invloed van daglicht is een factor waardoor kleuren anders kunnen overkomen.
Voor onze producten is lichtinval daardoor heel bepalend voor de uiteindelijke kleurweergave en kleurbeleving.
Wat betekent brand vertragend?
B is de weerstand tegen vuur (A is het minst ontvlambaar en F is het meest ontvlambaar)
s2 is de hoeveelheid rook die wordt gegenereerd, 1 is het beste, 3 het slechtste
d0 is de relatieve hoeveelheid brandende deeltjes die vallen, 0 is het beste, 2 het slechtste
Het YOUPRI heeft diverse typen behang variërend van B-S2 en S1 en allen d0.
Losse hoekjes na het behangen?
Het kan zijn dat de ondergrond niet goed hecht (te zuigend is) of dat je te weinig behanglijm hebt gebruikt, waardoor het behang los laat. Bizon heeft een ‘behanglijm voor losse hoekjes‘.
Zolderkamer behangen?
Wij kunnen je helpen met jouw behang plan. Stuur jouw tekening (hoeft geen professionele tekening te zijn, een simpele schets voldoet al. En heb je een foto, dan kun je deze ook meesturen) en de maatvoeringen naar ons toe en natuurlijk ook de afbeelding die je in de zolderkamer zou willen zien, dan maken wij een GRATIS digitale drukproef voor je.
Ik wil mijn badkamer behangen hoe pak ik dat aan?
Wanneer je van plan bent om jouw badkamer te behangen, dan is het belangrijk om stap voor stap dit te doen. Het is een klus voor professionals, want het is natuurlijk belangrijk dat het vocht niet achter het behang kan komen, dus het moet goed ‘afgesloten’ worden. Allereerst raden wij je aan om de ondergrond goed te controleren en zonodig voor te behandelen met een voor de badkamer geschikte primer. Uiteraard moet de muur goed glad zijn. Oneffenheden zul je altijd zien als jet het niet goed glad maakt namelijk. Met een behanglijm speciaal voor glasweefsel behang kun je daarna het badkamerbehang aanbrengen. Om ervoor te zorgen dat er geen vocht achter het behang komt, adviseren wij je om een speciale transparante behang coating te gebruiken. Doe dit alles uiterst zorgvuldig, want anders loop je het risico dat het behang los kan komen en er schimmelvorming achter het behang ontstaat.
Ik heb een patroon gezien maar ik wil dat in andere grootte kan dat?
Ja, dat is vaak wel mogelijk! De patronen die op de shop staan zijn een indicatie. We kunnen patronen vaak nog groter of kleiner maken en zelfs ook nog hier en daar op maat aanpassen. Heb je dus iets gezien en wil je toch net even iets anders, dan kun je dit via e-mail aanvragen.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn behang binnen heb?
Nadat je de bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bevestiging van jouw bestelling. Wij gaan dan voor jou aan de slag met het maken van de eerste stap, de digitale drukproef. Deze is belangrijk om goed te keuren, zodat we verder kunnen met de volgende stap, het inplannen van jouw behang voor onze productie. De levertijd van circa 5-7 werkdagen is afhankelijk van de goedkeuring van de digitale drukproef en het bestelmoment.
Lampenkap
Hoe hoog wordt de lampenkap?
De hoogte van de lampenkap is bepaald door de diameter. Hieronder vind je een schema van de diameters/hoogte.
Ø 20 cm – hoogte ca. 15 cm
Ø 30 cm – hoogte ca. 21 cm
Ø 40 cm – hoogte ca. 30 cm
Ø 50 cm – hoogte ca. 34.5 cm
> Ø 50 cm op aanvraag
De opgegeven hoogtes zijn een indicatie.
Kan de afdruk voor de lampenkap ook in zwart wit?
Jazeker! Je kunt in jouw bestelling aan het einde in de rubriek opmerkingen aangeven dat je de afbeelding in zwartwit wilt. Wij sturen je dan eerst een digitale drukproef die je vervolgens akkoord kunt geven. Na jouw bevestiging wordt de lampenkap voor je gemaakt.
Van welk materiaal is de lampenkap gemaakt?
De lampenkap heeft een aluminium boven- en onderring die is omgewerkt met kunststof aan de binnenzijde en aan de buitenzijde met stof. Daardoor heeft de lampenkap een ‘stoffen’ uitstraling, maar is toch heel stevig. Iedere lampenkap wordt met de hand gemaakt.
Omslagrand zichtbaar?
De bovenste en onderste die om het frame geslagen zijn, kunnen in meer of mindere mate zichtbaar zijn. Dit is niet te voorkomen, aangezien het materiaal moet hechten op de onderlaag, om het frame te kunnen bevestigen.
Zijnaad van lampenkap zit over elkaar gelijmd?
Dat klopt, want dat is het punt waarop de verbinding tussen de ene zijde en de andere zijde gelijmd wordt. Er is een overlap van een paar centimeter nodig om de lampenkap met elkaar te verbinden. Het kan zijn dat de print daardoor niet ‘doorloopt’. Bij een foto houden wij rekening dat dit zo goed mogelijk aangesloten kan worden.
Waarom betaal ik meer voor een hangende lampenkap dan een staande?
Dit heeft te maken met het verschil in frame. Een frame van een staande lampenkap heeft een zogenaamd ‘verdiept support’ waardoor de fitting van de lampenkap niet zichtbaar is.
Ik wil graag de binnenkant van de lampenkap laten bedrukken is dat mogelijk?
In principe is dit mogelijk, afhankelijk van het beeld. Je kunt een offerte hiervoor opvragen via [email protected]
Ik heb een lampenkap met logo nodig voor mijn bedrijf maken jullie die ook?
Ik wil graag de binnenkant van de lampenkap laten bedrukken is dat mogelijk?
Ik heb een verkeerde diameter besteld. Kan ik de lampenkap retourneren?
Onze algemene voorwaarwaarden geven aan dat je niet zondermeer producten kunt retourneren, omdat deze voor de klant op maat gemaakt zijn. Het is dus belangrijk van te voren eerst goed te checken wat je besteld. Wij maken namelijk iedere lampenkap met de hand. Al zou de lampenkap geretourneerd worden, dan kunnen wij deze niet opnieuw verkopen. De lampenkap moet dan vernietigd worden. Aangezien wij onze productie graag duurzaam willen houden, vragen wij onze klanten hiermee rekening te houden. Onze filosofie is; bestel wat je nodig hebt en denk eerst goed na over de aankoop.
Rolgordijn
Hoe meet ik de maten van het rolgordijn op?
Om de maten van het rolgordijn te bepalen is het belangrijk om eerst duidelijk te hebben of je het rolgordijn ‘in de dag’ (= in het kozijn) of ‘op de dag’ (op het kozijn) wilt hebben.
Vervolgens meet je de totale maat die je nodig hebt (in cm’s) breedte en hoogte. Wij maken het doek vervolgens gratis op de juiste breedte. Ook ontvang je altijd eerst een digitale drukproef, dus mochten de maten afwijken, dan kun je dit altijd nog even aan ons doorgeven.
Van welk materiaal is het rolgordijn gemaakt?
Het rolgordijn mechanisme is van offwhite kunststof. De ketting is van metaal en heeft een metaalkleur. De onderlat is van kunststof of van aluminium.
Lichtdoorlatende doek |100% polyester | gewicht van 190 gr/m2 | dikte van 0.35 mm. | PVC vrij | Brandwerend klasse B1 | Recyclebaar en | milieuvriendelijke geproduceerd
Verduisterend doek | enkelzijdige bedrukking | 100% polyester | gewicht 200 gr/m2 | dikte van 0.36 mm | achterzijde materiaal: grijs | PVC vrij | Brandwerend klasse B1 | Recyclebaar en milieuvriendelijk geproduceerd
Verduisterende doek | dubbelzijdige bedrukking: 100% polyester | gewicht van 293 gr/m2 | dikte van 0.38 mm. | PVC vrij | Brandwerend klasse B1 | Recyclebaar en milieuvriendelijke geproduceerd
Materiaal doek
Het doek van het rolgordijn kan door temperatuur en vochtigheid rimpelingen vertonen. Dit kan wegtrekken doordat deze factoren weer veranderen. Het is ook mogelijk dat de zijkanten van het materiaal licht bol gaan staan. Ook dit is te wijten aan de omgevingstemperatuur en vochtgehalte.
Ik heb een patroon voor het rolgordijn gezien kan dat ook in een andere grootte?
Ja, dat is vaak wel mogelijk! De patronen die op de shop staan zijn een indicatie. We kunnen patronen vaak nog groter of kleiner maken en zelfs ook nog hier en daar op maat aanpassen. Heb je dus iets gezien en wil je toch net even iets anders, dan kun je dit via e-mail aanvragen.
Langere ketting voor het rolgordijn?
Wanneer de rolgordijnen langer dan 200 cm hoog zijn, kun je hiervoor een langere ketting bijbestellen. Let daarbij wel bij de montage van het rolgordijn op, dat de ketting minimaal 150 cm boven de vloer hangt (vanwege de Child Safety wetgeving). Kinderen kunnen namelijk verstrikt raken in de ketting van de raamdecoratie. Youpri kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele incidenten. Koper is op de hoogte van deze regelgeving.
Is de voorkant en achterkant van een dubbelzijdig bedrukt rolgordijn precies gelijk?
Nee, er zit een klein verschil van enkele cm’s in. Het materiaal van het rolgordijn wordt namelijk omgedraaid waardoor er verschillen kunnen ontstaan.
Ik heb meerdere rolgordijnen nodig, hoe bestel ik dat?
Je kunt hetzelfde bestelformulier gebruiken en deze steeds invullen met de gewenste maten, of dit aanvragen via [email protected]
Waar moet ik op letten als ik een rolgordijn opmeet?
Wanneer je kiest voor ‘in de dag’ (= in het kozijn) kan er tussen het raam en het kozijn een ‘streepje licht’ in de ruimte komen. Zeker wanneer je weinig lichtinval wilt hebben zou het een overweging zijn om het rolgordijn ‘op de dag’ (= op het kozijn) te monteren.
Houd ook rekening met eventuele obstakels, zoals: vensterbanken, klink of uitzetarmen. Meten = weten en door dit goed van te voren na te kijken, scheelt het een hoop ergernis achteraf.
Rolgordijn monteren?
Zie deze instructie
Zit er nog extra stof aan het rolgordijn?
De aluminium bovenbuis is niet bedekt met stof. Er zit wel altijd een kleine marge aan stof extra. Wil je deze bedekken, dan adviseren wij om circa 10 cm extra aan de maat toe te voegen.
Wat zijn de afmetingen van het mechanisme?
Het mechanisme van het rolgordijn is 5 cm breed en 6.5 cm hoog. Dit systeem kan zowel op en in de dag als aan het plafond bevestigd worden. De kettingbediening is zowel links als rechts te gebruiken.
Ik wil dat het logo op het rolgordijn aan de buitenkant zichtbaar is, hoe geef ik dat aan?
Wanneer je kiest voor lichtdoorlatend materiaal dan kun je de rol waarop het het logo geprint is omdraaien zodat het logo buiten zichtbaar is. Bij verduisterend materiaal kun je in bij het bestellen van het rolgordijn aangeven dat het aan de buitenzijde geprint dient te worden.
Kindveiligheid rolgordijn
Wanneer de montagehoogte bekend is, kun je eenvoudig de maximale bedieningslengte bereken. Het is hierbij belangrijk dat de ketting of het koord niet lager hangt dan 150 cm. (vanaf de vloer gemeten). Je kunt de volgende berekening gebruiken: montagehoogte – 150 cm. Wanneer de montagehoogte niet bekend is, wordt de kettinglengte per wet bepaald op maximaal 100 cm. Wij raden je te allen tijde aan om een ketting geleider te gebruiken bij jouw rolgordijn, dit zorgt ervoor dat er geen gevaarlijke lussen ontstaan, waar het kind in vast kan komen te zitten.
Raamdecoratie in woonhuizen en publieke gebouwen dient aan de voorschriften te voldoen. In omgevingen waar het niet vanzelfsprekend is dat er kinderen tussen de 0 en 42 maanden aanwezig zijn, hoeft de raamdecoratie niet aan de standaard te voldoen. Denk hierbij aan winkels, kantorenen andere bedrijfsruimten. Als je niet zeker bent van het soort locatie waar het product wordt geplaatst, ga er dan altijd vanuit dat het gebruikt gaat worden in een omgeving waar kinderen zich zullen bevinden.
Tafelkleed
Van welk materiaal is het tafelkleed?
100% polyester PU coated | 230 grams
Matte uitstraling en voelt extra glad aan
Wasvoorschrift: 60 graden
Gebruik: binnen- en buiten
Waterafstotend
Kan ik het tafelkleed wassen?
Ja, je kunt het tafelkleed wassen op een geschikt wasprogramma bijvoorbeeld op 40 graden, niet in de droogtrommel!).
Ik wil een tafelkleed met foto's bestellen, maar hoe weet ik hoe het eruit komt te zien?
Wij maken ieder tafelkleed persoonlijk op. Je ontvangt altijd een digitale drukproef die door jou goedgekeurd moet worden, voordat wij iets gaan maken. Je hebt daarbij altijd de mogelijkheid om aan te geven wat er aangepast en gewijzigd moet worden. Pas nadat jij jouw akkoord geeft, plannen wij jouw bestelling in voor productie.
PS
Door de vertrouwelijkheid van het product kunnen wij helaas geen voorbeelden tonen van onze eerdere werken. Wij hebben inmiddels al zoveel tafelkleden met foto’s en collages gemaakt dat wij ook zeker voor jou een mooi product weten te maken.
Tuinposter
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Ik heb wel de spanners ontvangen maar de tuinposter nog niet.
Dat kan. Wij versturen de materialen los van elkaar. Je ontvangt op een later moment jouw tuinposter. De levertijd is ongeveer 5-7 werkdagen.
Kan ik ook een eigen foto op een tuinposter laten afdrukken?
Dat kan. Wij versturen de materialen los van elkaar. Je ontvangt op een later moment jouw tuinposter. De levertijd is ongeveer 5-7 werkdagen.
Wanddoek
Waarom 'krult' het materiaal doek?
Dit heeft te maken omdat het wanddoek aan de boven en onderzijde een onderlat heeft. Het materiaal zelf wordt geprint en kan daardoor niet helemaal ‘strak’ tegen de muur hangen. Wil je dit niet, dan adviseren wij je om een canvas te kiezen. Deze wordt helemaal rondom voorzien van canvaslatten. Het effect is dan echter wel anders.
Hoe bevestig ik het wanddoek het beste?
Heb je een koord erbij besteld, dan kun je het wanddoek eenvoudig met een schroefje of spijker in de muur vastmaken. Het is afhankelijk van de afmeting van het doek (gewicht) of je een of meerdere schroeven/spijkers nodig hebt.
Verzending
Om zo efficient mogelijk te werken, bundelen wij zoveel mogelijk onze productie. Belangrijke bijkomstigheid; we houden rekening met het milieu, want wij verzenden al onze bestellingen in een moment. Hoe meer we kunnen groeperen, hoe minder materiaal er verloren gaat.
Levertijd
De levertijd is gemiddeld 5-10 werkdagen, afhankelijk van het product. Mocht de drukproef niet voor donderdag 12.00 uur akkoord zijn gegeven, dan wordt jouw bestelling een week later voor productie ingepland. De verzenddatum schuift dan ook automatisch op.
Mocht jouw bestelling, om welke reden dan ook, niet tijdig geleverd kunnen worden, dan krijg je hiervan vooraf bericht.
Heb je vragen?
Mail, bel (+31) 0172 230641 of chat met ons.
Wat vervelend dat ten eerste! Het kan voorkomen dat tijdens het transport schade aan jouw bestelling is ontstaan. Belangrijk is wel dat je dit binnen 2 werkdagen per mail en foto’s aan ons meldt*! Wij leggen dan de claim bij de pakketdienst en zij nemen het vervolgens verder in behandeling.
Vul het formulier in op de site. Zonder dit formulier kunnen wij jouw schade helaas niet in behandeling nemen!
Uiteraard proberen wij het zo snel mogelijk voor je op te lossen, echter ook wij zijn afhankelijk van de snelheid van de pakketdienst. Dus wij vragen jouw geduld in deze.
(*Meldingen die niet binnen 2 werkdagen na ontvangst van het pakket zijn doorgegeven, kunnen wij helaas niet meer in behandeling nemen. Het recht op toezending van een nieuw product komt daarmee te vervallen.)
Tijdens vakantieperiodes zoals: de zomervakantie, herfstvakantie, kerstvakantie, voorjaarsvakantie en meivakantie kan het voorkomen dat levertijden langer zijn dan je van ons gewend bent. Ons personeel geniet dan ook van een vakantie en wij doen er alles aan om jouw bestelling z.s.m. te leveren. Uitgaande van deze periodes zijn de levertijden langer namelijk zo’n ca. 10 tot 12 werkdagen.